16/12 - julekort

Idag har jag faktist pluggat lite inför matteprovet imorn,
tyvärr inte så mkt som jag skulle behöva,
man jag har iaf kollat lite på det..

Iallafall.. Mamma satt med mig när jag pluggade och skrev julkort (för er som inte visste det så älskar mamma julkort, och anledningen till att hon skriver så många är att hon vill få så många tillbaks, så om ni känner fört så får ni gärna ge henne ett julkort iår.)
Mamma var väldigt flum och trött när hon skrev korten, och eftersom att hon hade skrivit så många så tröttnade hon på att skriva likadant på alla korten, så sen började hon skriva dit lite julrim och liknande.

Såhär såg kortet till norrlandskusinerna ut:
"Nu när julen är här, kan vi inte vara er riktigt när.
Men vi tänker på varann, med en kärlek som är sann!"

Sen skulle hon få till ett lite roligare rim, det är till fam peterson i Saonstorp och följer:
"Vi önskar att ni inte blir kalla om rumpen
när ni bor ute i skogen, ja i Humpen."

Efter det kom hon inte på så mkt mer rim, så då blev det såhär:
"..& Gott nytt år önskar Eva & Håkan - kråkan, Hilda - prilda, Magda - bragda, Danne - manne."

Haha, men roligast av allt var när hon visade detta kort för mig..

Finn ett fel..

Tycker om dig mamma :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Hahaha, din mamma är söt! Hon ersatte Daniel med sig själv en gång till ser jag ;D haha

2008-12-17 @ 07:36:23
URL: http://elinbackstrom.blogg.se/
Postat av: findus

HAHAHAHAHAHAHAHAHA

<3

stackars lillebror

2008-12-17 @ 13:32:53
URL: http://www.google.se
Postat av: emmsan

hahahaha, va söt :D

2008-12-17 @ 16:22:01
URL: http://anotherdaaay.blogg.se/
Postat av: veronica

haha din mamma glömmer bort din bror ;) och din syster glömmer bort din bror (luciasaket-tidningen);) haha naww, tkr synd om honom :D ge honom extra mkt julklappar i år :D haha^^

2008-12-17 @ 17:36:47
URL: http://veroniquez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0