2 ornas relationsdagar!

..är här med avslutade!
Riktigt roliga dagar har i alla fall jag haft! Igår var det först film i aulan. Patrik 1,5 visades. Jag hade inte sett den innan och jag tyckte faktist att den va bra! Efter det fick vi bulle och festis innan vi gick till hemkunskapssalen för att baka tårta. Det var tårttävling, och i min grupp var vi jag, Marielle, Hajdi, Verre, Malin, Teresa. Vi gjorde en blomtårta som vi döpte till flower power.
Efter bakningen var det lunch i matsalen som vanligt och sen skulle vi utvärdera filmen vi sett. Kom upp lite bra och intressanta diskussioner. Vi fortsatte med lite dilemma frågor, också de va väldigt intressanta att disskutera. Sen fick vi en liten rast för att sen ta oss till musiksalen där vi skulle svara på massa frågor med mentometerknappar. Intressanta frågor, och mycket intressanta svar. De kunde lyda som såhär: Hur många rakar sitt könshår?
Efter det åkte vi hem. Men sen kl 6 var det dags att åka tillbaka till skolan. När vi kom fram fick man reda på att man inte behövt komma förens kl 7 då det bjöds på taccos. Efter taccoset blev det mest att hänga i skolan. Springa i mörkret på tredje våningen gjorde man också. Musik och sång och dans inne i aulan var en stor hit, Och så får man inte glömma skönsången sittandes på våra skåp.
Kl 10 började discot i idrottssalen. Riktig mellanstadiekänsla gav det hela och det va faktist grymt kul! Snöbollen, Limbo och självklart Macarena! Hajdi och jag var grymma på limbo, hihi. Kvällen slutade halv 12 då pappa kom och hämtade oss.

Idag var det dans på schemat! Det var en där som lärde oss både bugg och foxtrot på förmiddagen, och på eftermiddagen skulle vi visa vad vi lärt oss. Idrottshallen var nersläckt och det va lite disco ljus där inne. Vi turades om mellan killar och tjejer att bjuda upp och så dansade vi för fullt!
Det hela avslutades med prisutdelning för olika saker, och fika med tårtorna vi bakat.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0