Favorit mamsen!

Ringde mamma förut idag när jag var i skolan för att be henne skicka en skoluppgift via mailen. Det första hon säger är "Men magda, du vet ju hur dålig jag är på datorer..." Men jag skulle försöka guida henne rätt...

Magda: Först går du in på internet.
Mamma: Men vart gör jag det nu igen?
Magda: Du klickar på den där bilden som ser ut som ett e, och så ska det stå internet också..


Förklarar vidare och efter flera minuter lyckas hon komma in på mailen..
Magda: För att den ska skickas till mig måste du ju skriva in min mail där det står "till"..
Mamma: Hur gör jag det då?
Mag: Ja, du markerar i rutan där det står "till" och så skriver du in min mail som borde stå där i rutan där det står "från"..
Mam: Men det är ju jättejobbigt! Du har ju massa streck och sånt..
Mag: Okej, men då gör vi så här.. Du markerar min mailadress..
Mam: Hur då?
Mag: Klicka och dra med pilen över mailnamnet..
Mam: Okej, nu är det markerat.. Sen då?
Mag: Nu högerklickar du med musen på det markerade.
Mam: NEEEJ! Det försvann! :O
Mag: Markera igen..
Mam: Vad jobbigt!!!!!!
Mag: Så, sen högerklickar du! och så väljer du "kopiera".
Mam: Men det händer ju inget!?
Mag: Nej inte än..
Mam: Men det blir ju inte kopierat!? :O
Mag: Men mamma ta det lugnt.. Du måste klistra in det i rutan..
Mam: Hur? :S
Mag: Hägerklicka och välj "klistra in"
Mam: JAAAAA! nu står din mail där!

Mamma: Magda, jag gör aldrig om det här.


och vi ska inte tala om hur det gick när hon skulle försöka bifoga en fil sen också...
Men hon var rar som hjälpte mig! :)

Kommentarer
Postat av: amy

Jaa mycket mums ;)

haha, söt mamma du har!

2010-01-15 @ 08:52:03
URL: http://hejamy.webblogg.se/
Postat av: Marielle

sv: jaa, det skulle vara kul med lite shopping!!!

haha, din mamma är kul hon! ;)

2010-01-15 @ 09:56:05
URL: http://mariellepaulina.blogg.se/
Postat av: Niklas Bergman

Sådan mor - Sådan dotter

2010-01-15 @ 13:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0