MaMaMa i Götet

Precis uppkommen ur badet. Jag tog mig en timmas promenad imorse, det va skönt! Tänkte berätta lite kort om vår tripp till Göteborg..

I tisdags blev det tidig uppgång ur sängen. Käka lite frukost och packa ihop det sista. Sen hämtade pappa och jag Marielle och Malin så åkte vi till Linköping. Där ifrån skulle Bus4you ta oss till Gbg. Riktigt bra buss kan jag säga, den rekomenderar jag starkt! Sittplatserna var som fotöljer och det var riktigt skönt. Resan tog nåt runt 3-4 timmar med stop i jönköping och borås.
Väl framme i Göteborg tog vi en spårvagn som skulle ta oss till Malins brors lägenhet där vi bodde under veckan. Fick sitta utanför lägenheten och käka våra medtagna matsäckar innan vi fick nyckeln. Efter att vi packat upp det mesta gick vi ner till ica för att inhandla lite mat. Blev potatisklyftor i ugn och korv till middag, riktigt gott och mysigt.

På onsdagen var det dags för Liseberg, (andra besöket för mig och tredje gången för marielle). Grymt mycket folk var det, 1 timme och 10 minuters köer. Hatar kö.. Jaja. det gick bra i alla fall och vi kunde bocka av nästan alla åkattraktioner. Vi var kvar på Liseberg ända från att dom öppna vid kl 11 tills dom stängde kl 10. Då gick vi en sväng på avenyn. Hade tänkt sätta oss nånstans men efter lite ragg från 25+are och lite velande så bestämde vi oss för att åka tillbaka till lägenheten.

Torsdagen blev det shopping. Hade inte planerat att köpa så mycket, då jag egentligen är pank, men det blev lite ändå. Kanske kommer bild senare. Vi käkade pasta och sallads-buffé och sen åkte vi tillbaka till lägenheten. Packade klart det sista, sen åkte vi till stationen. Blev lite smått stressat men vi han precis lagom till bussen. Kom fram till Linköping nångång vid 9 och så tog vi pendeln till stan där Marielles mamma hämtade oss.
Bra dagar helt enkelt!







mer bilder kommer förmodligen upp på bilddagboken..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0